Czynności organizacyjne. |
Lp. |
Zadania do realizacji |
Forma realizacji |
Termin |
Dowody realizacji |
1.
2.
3. |
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. |
- Analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty.
- Wniosek o rozpoczęcie stażu.
- Plan rozwoju zawodowego.
- Gromadzenie dokumentacji.
- Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju.
- Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
|
VIII 2004 IX 2004 Cały okres stażu V-VI 2007 |
plan rozwoju zawodowego
sprawozdanie
ocena dorobku zawodowego |
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1). |
1. |
Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. |
- Aktywny udział w procesie mierzenia jakości pracy szkoły- opracowanie planu, wybranie wskaźników.
- Opracowanie wraz z zespołem raportu z mierzenia jakości pracy szkoły.
- Ewaluacja planu rozwoju szkoły.
- Zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach oraz pomoc w przygotowaniu do nich.
- Organizacja konkursów.
|
cały staż cały staż |
potwierdzenie, opracowana ewaluacja i wnioski do dalszej pracy. protokoły z konkursów |
2. |
Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów. |
- Aktywne uczestnictwo we wdrażaniu WSO.
- Opracowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania.
- Ewaluacja Przedmiotowego Systemu Oceniania.
|
cały staż |
opracowany PSO ankiety |
3. |
Doskonalenie kompetencji zawodowych. |
- Uzyskanie pełnych kwalifikacji do nauczania języka angielskiego.
- Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły.
|
IX 2005 VI 2006 cały staż |
dyplom ukończenia NNKJO w Krakowie licencjat – filologia j. angielskiego UMCS w Lublinie zaświadczenia |
4. |
Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej o nowe metody aktywizujące w tym metodę projektu. |
- Opracowanie i realizacja projektu edukacyjnego –Polska w Unii Europejskiej.
- Realizacja projektu edukacyjnego z okazji Dnia Ziemi.
- Wykorzystanie metod aktywizujących
w procesie edukacyjnym. |
V 2004 IV 2006 cały staż |
materiały przykładowy scenariusz |
5. |
Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. |
- Studiowanie literatury fachowej, wykorzystanie publikacji z Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych.
- Pogłębianie wiedzy z przepisów prawa oświatowego a zwłaszcza dotyczących awansu zawodowego.
- Poszerzanie wiedzy z zakresu pracy z dzieckiem ze specyficznym trudnościami.
- Współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw: Oxford, Express Publishing.
|
cały staż |
opis wykorzystania na lekcji |
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2). |
1. |
Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. |
- Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej.
- Przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami.
- Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów związanych z nauką języka obcego.
- Utworzenie na szkolnej stronie www. kącika anglisty –gimnazjalisty.
- Prowadzenie kółka informatycznego dla dzieci.
|
cały staż |
konspekt lekcji pomoce przykłady wykorzystania w pracy potwierdzenie dyrektora |
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (§ 8 ust.2 pkt.3). |
1. |
Podejmowanie działań w ramach WDN. |
- Przygotowanie szkolenia Rady Pedagogicznej na temat ADHD.
- Opracowanie i wygłoszenie referatu na zebraniu Rady Pedagogicznej na temat aktywizujących metod nauczania.
|
X 2005 XI 2004 |
referat referat, potwierdzenie |
2. |
Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. |
- Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli i rodziców.
- Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły i innych szkół.
|
cały staż |
kospekt zaświadczenie |
3. |
Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. |
- Opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego.
- Przygotowanie artykułów i materiałów do publikacji na stronie internetowej.
- Opracowanie materiałów dotyczących pedagogizacji rodziców na tematy dotyczące trudności wychowawczych – ewaluacja.
|
cały staz |
zaświadczenia referat ankieta |
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą pomocą społeczną lub postępowaniu w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4 a). |
1. |
Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. |
- Opracowanie programu zajęć koła informatycznego dla dzieci szkoły podstawowej.
- Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy dla klasie I zgodnego z Programem Wychowawczym szkoły.
- Opracowanie programu pracy wyrównawczej z j. angielskiego z uczniem z trudnościami edukacyjnymi i przedstawienie go do zaopiniowania Radzie.
|
program plan pracy program wraz z akceptacją |
IX 2004 IX 2006 X 2006 |
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4 c). |
1. |
Rozwijanie zainteresowań młodzieży. |
- Organizowanie wyjazdów do kina, opery, wycieczek dydaktyczno- krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju.
- Koordynacja akcją “Sprzątanie Świata” w szkole
- Koordynacja akcją “Czysta wieś” w ramach obchodów dnia Ziemi.
|
cały staż IX 2004 IV 2005, 2006 |
karty wycieczek |
2. |
Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. |
- Opracowanie planu pracy do zajęć wyrównawczych z j. angielskiego.
- Zorganizowanie i prowadzenie nieodpłatne zajęć dla uczniów klas I gimnazjum mających trudności w nauce języka obcego.
|
XII 2005- VI 2006 |
plan pracy potwierdzenie |
3. |
Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. |
- Opracowanie scenariuszy konkursów i quizów oraz regulaminów.
- Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych na wszystkich szczeblach.
- Opracowanie i koordynacja przebiegu działań dotyczących popularyzacji wiedzy o tradycji, przede wszystkim krajów anglojęzycznych pt.. “Halloween po polsku”, “Autumn traditions” oraz “English Day”.
|
cały staż |
potwierdzenia scenariusze zajęć, wystawy, potwierdzenie dyrektora |
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust.2 pkt.4 e). |
1. |
Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. |
- Organizowanie uroczystości szkolnych, akademii.
- Przygotowanie uroczystości środowiskowej z okazji Rocznicy Odzyskania Niepodległości oraz Święta Rodziny.
|
wg kalendarza uroczystości szkolnych |
scenariusze imprez |
2. |
Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. |
- Prowadzenie pedagogizacji rodziców.
- Diagnoza sytuacji materialnej uczniów.
- Integracja zespołu klasowego: imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńska.
- Organizowanie pomocy materialnej i rzeczowej poprzez współpracę z GOPS.
|
rok szkolny 2006/07 –wychowawstwo |
opis działań ankiety opis działań |
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust.2 pkt.5). |
1. |
|
- Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
- Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go.
|
okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami |
opis przypadku |